Sorting by

×

RM10,000 untuk pekerja terjejas

Masa Membaca:51 Saat

AYER KEROH 17 Julai – Bayou Lagoon Resort Sdn Bhd memperuntukkan RM10,000 bagi menyalurkan bantuan keperluan asas kepada 61 kakitangan yang terkesan pandemik COVID-19.

Pengurus Besarnya, Abu Hassan Ismail berkata, sektor pelancongan merupakan industri yang paling teruk terkesan terutama membabitkan kakitangan sektor itu.

Jelasnya, berikutan itu pihaknya mengambil inisiatif untuk menyalurkan bantuan sama ada dalam bentuk wang tunai serta barangan keperluan asas bagi mengurangkan beban kakitangan.

“Sepanjang PKP pertama sehingga kini, Bayou Lagoon Park Resort telah membelanjakan hampir RM10,000 bagi membantu pekerja yang terjejas dan yang memerlukan bantuan.

“Progam seumpama ini akan diteruskan dan diperluaskan kepada masyarakat luar sekiranya diperlukan,” katanya selepas ditemui dalam Program #BayouPrihatin di sini, hari ini.

Dalam program berkenaan, beliau berkata memandangkan perayaan Hari Raya Aidiladha yang disambut Selasa ini, pengurusan resort mengambil inisiatif mengedarkan sumbangan makanan kepada 61 kakitangan.

“Kebajikan bermula dari rumah, jadi ini adalah salah satu usaha bagi Bayou Lagoon Park Resort Melaka dalam usaha membantu pekerja kami sendiri yang terjejas,” katanya.

Langgani saluran Telegram kami untuk dapatkan berita-berita yang terkini.

Views:

574
Kongsi :
Previous post PPV Bayou Lagoon boleh vaksin 1,500 pekerja
Next post MOVAK agih 38,754 suntikan vaksin
Ubah saiz-+=