Ganti kad pengenalan rosak di JAPERUN
REMBIA 21 Julai – Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) Melaka mengambil inisiatif mengadakan Hari Bertemu Pelanggan Bersama Pemimpin Masyarakat di setiap Dewan Undangan Negeri (DUN) negeri ini.
Inisiatif yang bermula pada bulan lalu itu dilakukan sebagai usaha memastikan saluran maklumat dan perkhidmatan dapat disalurkan secara terus kepada rakyat menerusi wadah program Menyemai Kasih Rakyat (MEKAR).
Program pertama yang dianjurkan JPN Melaka ialah di Kompleks JAPERUN Duyong pada 23 Jun lalu dan seterusnya di Kompleks JAPERUN Rembia hari ini (21 Julai).
JPN Melaka dalam kenyataan memaklumkan, selain menyampaikan maklumat kepada rakyat, program turun padang itu juga menawarkan pelbagai perkhidmatan secara terus kepada rakyat.
Antara perkhidmatan yang disediakan ialah kaunter khidmat nasihat tentang dokumen pengenalan diri, kaunter bergerak bagi permohonan atau gantian kad pengenalan dan pameran dokumen palsu.
“Program seperti ini akan diadakan pada setiap bulan di setiap DUN bagi memastikan penyampaian maklumat dan perkhidmatan JPN Melaka disampaikan terus kepada penduduk setempat,” kata kenyataan itu.
Terdahulu, program yang diadakan di Kompleks JAPERUN Rembia mendapat sambutan baik daripada penduduk kampung.
Selain mendapatkan khidmat nasihat, penduduk juga memanfaatkan hari bertemu pelanggan itu untuk membuat gantian kad pengenalan yang telah rosak.
Langgani saluran Telegram kami untuk dapatkan berita-berita yang terkini.