Air perang, berbau dijangka selesai Ahad ini

Masa Membaca:57 Saat

AYER KEROH 14 April – Syarikat Air Melaka Berhad (SAMB) mengambil langkah drastik dengan melaksanakan kerja-kerja pencucian (flushing) pada paip sesalur di kawasan mengalami masalah air berwarna keperangan dan berbau baru-baru ini.

Menerusi satu kenyataan media SAMB memaklumkan antara lokasi terjejas adalah sekitar Telok Mas, Alai, Kandang, Ayer Molek, Duyong, Pengkalan Rama dan Banda Hilir di Daerah Melaka Tengah.

Menurut kenyataan itu lagi, masalah air berwarna dan berbau itu dijangka dapat diatasi Ahad ini.

“Masalah ini berpunca daripada perubahan tekanan air dalam paip sesalur semasa proses penyaluran atau pemanjangan bekalan air bersih daripada Loji Air Merlimau Fasa 2 yang baharu siap dibina ke kawasan Bandar Melaka.

“Pemanjangan bekalan air bersih daripada loji tersebut ke Bandar Melaka merupakan tindakan jangka panjang bagi memastikan kawasan terlibat mendapat bekalan air stabil dan konsisten sepanjang tempoh ‘high peak season’ dan ‘low peak season’,” kata kenyataan itu.

Sekiranya masalah air berwarna dan berbau berlarutan selepas 24 jam pengguna diminta menghubungi Pusat Aduan Syarikat Air Melaka Berhad atau Pusat Khidmat Pelanggan SAMB yang beroperasi 24 jam di talian 15800 atau SMS/Whatsapp di talian 013-7515800.

Langgani saluran Telegram kami untuk dapatkan berita-berita yang terkini.

Views:

1053
Kongsi :
Previous post COVID-19: Tiga kluster pendidikan dilaporkan di Melaka
Next post Pacu kehidupan keluarga berpendapatan rendah sempena Aidilfitri
Ubah saiz-+=